5 priežastys kodėl verta daryt pritūpimus

  1. Atliekant šį pratimą yra apjungiama dauguma kūno raumenų

Pritūpimų naudaNiekam nėra paslaptis, kad pritūpimai daromi norint išlavinti būtent kojas, t.y. keturgalvius, šlaunų galinius bei blauzdų raumenis, tačiau atliekant šį pratimą yra įdarbinamos ir kitos kūno raumenų grupės, tokios kaip nugara, pilvo presas bei vidiniai raumenys. Toks didelis daugumos raumeninių grupių apjungimas darbui pagerina kūno anabolinę aplinką, kas padeda efektyviau auginti ne tik kojas, bet ir kitus raumenis. Tiesa sakant, šis pratimas yra kaip jungiklis, organizme, pagreitinantis testosterono gamybą, kas yra esminis dalykas auginant ne tik kojų, bet ir viso kūno raumenis.

Apibendrinant galima teigti, kad pritūpimai yra puikus pratimas lavinantis kojų raumenis, tačiau ir padedantis lavinti viršutinę kūno dalį, dėl sukeliamo anabolinio efekto organizme.

  1. Baziniai pratimai padeda palengvinti paprastus dienos darbus

Pritūpimai – vienas iš naudingiausių pratimų žmogui. Jau nuo pat pirmųjų žmonių atsiradimo dienų šis judesys yra neatsiejama mūsų dienos dalis. Pabandykite įsivaizduoti dieną, nei karto nepritūpus – paprasčiausiai neįmanoma, tai pasiekti galima, nebent gulint visą dieną lovoje… Pritūpimo, su svoriu, atlikimo metu jūs vystote kūno raumenis, kas padeda jiems dirbti efektyviau, kaip komandai, o tai vysto kūno mobilumą ir balansą. Visi šie veiksniai padeda palengvinti šį pratimą kasdienėje aplinkoje, nesvarbu ar pritūptumėte šiaip, ar keliant kokį sunkų daiktą.

  1. Padeda sudeginti daugiau nereikalingų kcal (riebalų)

Kaip jau išsiaiškinome, pritūpimai padeda auginti viso kūno raumenis, ko pasekmė – efektyviau deginamos nereikalingos kcal, kurios ir nusistovi jūsų kūnuose kaip nereikalingi kilogramai. Kiekvienas papildomas raumeninės masės kilogramas, jūsų kūne, sudegina nuo 50 iki 70 papildomų kcal per parą! Tai reiškia, kad kuo daugiau raumeninės masės turite, tuo greičiau yra deginamas nereikalingas riebalinis audinys. Moterys, neišsigąskite. Jūsų organizmai nėra sutverti tokiam dideliam raumeniniam reljefui kaip pas vyrus, todėl galite drąsiai treniruotis su svoriais ir auginti raumenukus, nes jie bus kitokie – gražūs ir dailūs!

  1. Papildomai vystomas kūno mobilumas ir balansas

Stiprios kojos, pilvo presas, nugara bei vidiniai raumenys yra atsakingi už viso kūno mobilumą ir balansą. Teisingai atliekant pritūpimus su svoriu yra lavinamos visos šios raumenų grupės, kas (paprastai pasakius) lemia mūsų tvirtesnį stovėjimą ant žemės. Kūnas tampa tvirtesnis ir mobilesnis, kas, savo ruoštu, padeda atlikti sudėtingesnius ir gero balanso reikalaujančius judesius.

  1. Padeda apsisaugoti nuo traumų

Dauguma traumų susijusių su sportu nutinka būtent dėl silpnų stabilizacinių raumenų. Nepatogaus judesio metu raumuo nėra pakankamai stiprus, kad atlaikytų jam tekusį krūvį ar nepatogią padėti ir dažnai tai pasibaigia įvairiomis traumomis. Kaip buvo minėta anksčiau, teisingai atliekant pritūpimus su svoriu yra lavinami ne tik kojų, vidiniai, preso ir nugaros raumenys, bet ir sutvirtinami sąnariai, kurie dirba kartu su kūno raumenimis, kad būtų atliktas teisingas judesys, o tai natūralu, kad juos stiprina. Be to, pritūpimai teigiamai veikia kūno lankstumą (padidina kulkšnių, šlaunų ir klubų judesių amplitudę) bei, jau minėtą ankščiau, kūno balansą. Daugiau informacijos apie pritūpimus galite rasti Atletiškas.lt svetainėje: http://www.atletiskas.lt/pritupimai-su-stanga/.